söndag 13 januari 2008

Lite uppdateringar från Stina




Hej på er ...

Tid är ett konstigt perspektiv.

Jag var inställd på att det skulle var en omställning att komma hit till London men inte så som det varit första veckan på plats det känns som om vi varit här i en månad redan.

Fia har en Jätte bra skola och Agnes och jag har det mysigt.

Vi lämnar Fia varje dag på skolan och promenerar hem, ibland via en lekpark nära skolan.

Det har varit ett konstigt av och på väder men solen värmer skönt när den är framme.

I fredags var jag och Agnes på en öppen förskola eller om man nu kan kalla det så ...

Inte riktigt samma standard som hemma, men Agnes tyckte att det var kul.

Lyckades men en praktvurpa från en studsmatta men huvudet var helt efteråt i alla fall!!

Åt lunch men 5 andra mammor från Svenska skolan på en Pub.

Det blir lite knasigt när det bara är jag som har ett barn hemma men det ska nog bli bra.

Fia hade Julgrans plundring på skolan efter lunch och var härligt rosig och glad när vi, 5 min försent kom och hämtade henne ( En annan historia ..missad buss och nerstänkt med vatten)

Efter att Fia lyckats ramla i en lerig slänt och klivit i en hundbajs korv var vi i parken och de fick pannkakor till mellis. Min kladd-maja lyckades få sylt på jackan också !! ja ja vad ska man säga.

Erik kom hem från Sverige trippen på kvällen och jag var rätt slut då kan man lugnt påstå,

efter ett glas vin kom mycket ut men det måste ju pysa ut någonstans.

Nu har vi haft helg och lyckades i lördags med att ta oss in till Svenska Kyrkan och Oxfordstreet och köpt nya skor till töserna. I dag söndag har vi fixat i ordning tjejernas rum ordentligt. Fia fick andra rummet uppe.

Vi blev hembjudna till Fias klasskompis Elsa på Söndags fika.

Elsa har två syskon Saga 5 år och Vilgot snart 2 år.

Jätte trevliga föräldrar Maria och Jonas. Barnen leker jätte bra tillsammans och vi fick gott fika.

nu tänker jag göra söndag kväll ....

Over and Out!!








1 kommentar:

Evaeri sa...

Vilka fina bilder! Har just kommit hem från Stockholm. Känns konstigt att ni inte är där. Jag längtar efter er.
Farmor